17.2. Годишна програма за работата на педагошко – психолошката служба
Godi{nata programa e izrabotena vrz osnova na slednite dokumenti:
- Zakon za osnovno obrazovanie;
- Osnovno obrazovanie-sodrжini i organizacija na vospitno-obrazovnata dejnost;
- Osnovi za programirawe na rabotata na stru~nite rabotnici vo osnovnoto u~ili{te;
- Godi{en Иzve{taj na u~ili{teto za 2015/16;
- Godi{en Иzve{taj за работата на стручната служба за учебната 2015/2016 година
- Стручната служба vospitno-obrazovnata rabota }e ja ostvaruva niz slednive podra~ja vo koi se zastapeni niza raznovidni sodr`ini za rabota;
- Neposredno sledewe na vospitno-obrazovnata rabota;
- Sovetodavno-konsultativna rabota;
- Analiti~ko-istra`uva~ka rabota;
- Stru~no usovr{uvawe na vospitno-obrazovniot kadar;
- Pedago{ka evidencija i dokumentacija;
Cel na programata }e bide vo nasoka na inteznivirawe na sovetodavno-konsultativnata rabota na Службата so nastavnicite, u~enicite i roditelite za podobruvawe na rabotata vo u~ili{teto i iskoristuvawe na site resursi vo u~ili{teto i nadvor od nego za napreduvawe na sekoj u~enik vo soglasnost so negovite interesi,potrebi,sposobnosti i potencijalni mo`nosti.
Zada~i
- da se unapreduva komunikacijata vo u~ili{teto;
- da se pridonese за efikasno organizirawe na vospitno-obrazovniot proces;
- da se zgolemat o~ekuvawata za uspeh na site poedinci vo u~ili{teto;
- da se vospostavi sistem na ocenuvawe na postigawata, napreduvaweto na u~enicite ;
- да се стреми за достигнување на заедница на деца врз принципи на социјална правда;
- да се продолжи со перманентно професионално усовршување на кадарот;
- Гогишната програма ќе биде флексибилна во зависност од пројавените потреби на училиштето во текот на учебната година.
Програма нa педагошко – психолошката служба
Област: Наставни планови и програми
Цел: Наставниците имаат квалитетни планирања
активност | Реализатори | Целна група | Ресурси | Инструменти | Временска рамка | следење | Индикатори |
Проверка дали наставните планови и програми се во согласност со донесените програмски документи од МОН | Психолог и педагог | Наставници од предметна и одделенска настава | Наставните планови и програми и Проверка дали планирањата на наставниците | Чек листа, инструмент за следење | Септември – годишните планирањаНоември, март – тематските
|
Извештаи од прегледани планирања | Наставните планови и програми се восогласност со програмските документи од МОН |
Изготвување на тематски и дневни планирања во сообразност со можностите на децата со посебни потреби | Психолог, педагог, наставници од одделенска настава и сите предметни наставници | децата сопосебни образовни потреби | Дијагноза на образовното ниво на детето, проценка не неговите способности | Дијагностички инструменти, психолошки тестови,портфолија на учениците | Тековно при правење на тематските процесни и дневни планирања | Извештаи од посета на часови, извештаи од прегледани планирања | Наставни планови и програми прилагодени на учениците со посебни образовни потреби |
Вградување на меѓупредметни цели според изготвени насоки во планирањата во наставните програми | Психолог, педагог, наставници | учениците | Насоки,
Теоретски основи за планирање на целите,Наставните програми и планови |
Изготвени насоки
Состаноци на стручни активи, |
Тековно при изготвување на тематските процесни планирања | Извештаи | Наставни планови и програми со вградени меѓупредметни цели |
Избор на наставни предмети
|
Психолог, педагог | Ученици, родители | Програмски документи од МОН, наставни планови | Изготвени анкети | јуни | извештаи | Формирани групи според избраниот предмет |
Да се прошират програмите според потребите на талентираните ученици | Психолог, педагог, наставници | Талентирани ученици | Дијагноза на образовното ниво на детето, проценка не неговите способности | Психолошки тестови, дијагностички инструменти, извештаи на наставници, реализирани часови од додатна настава | Октомври
март |
Посета на часови, извештаи | Проширени програми според потребите на талентираните |
Интегрирање на наставните содржини со особеностите на локалната средина | Психолог, педагог, наставници | Наставници, | Особеностите на локалната средина | Анкета за родители, и | Октомври
март |
Проверка на планирањата на наставниците | Интегрини наставни содржини со особеностите на локалната средина |
Реализирање на воннаставните активности
|
Психолог, педагог, наставници | ученици | Интересот на учениците и нивните потреби | Анкета
Инструмент за следење на воннаставните активности
|
Септември
Ноември, март |
Следење на воннаставните активности | Реализирани воннаставни активности, вклучени ученици со посебни потреби |
Вклучување на ученици со посебни потреби во воннаставните активности | Психолог, педагог, | наставници | Интересот на децата со посебни потреби и нивните можности | Анкета
Инструмент за следење на воннаставните активности |
Септември
Ноември, март |
Следење на воннаставните активности | Реализирани воннаставни активности, вклучени ученици со посебни потреби |
Област: Постигања на учениците
Цел: Училиштето ги следи и унапредува постигањата на учениците
активност | Реализатори | Целна група | Ресурси | Инструменти | Временска рамка | следење | Индикатори |
Изготвување на постигањата на учениците по пол, по наставни предмети и по квалификациони периоди | Психолог, педагог, наставници | Наставници, родители | Успехот на учениците во сите квалификациони периоди | Табели на постигнатиот успех, дневници | Ноември, јануари, април, јуни | Сумирање на постигнатиот успех | Статистички извештаи |
Активности за подобрување на постигањата на учениците | Психолог, педагог, активи, | наставници | Постигнат успех на учениците на писмени, тестови, усмени одговори | Аналитички лист,
Индивидуална работа со родители и ученици |
Ноември, јануари, април, мај | Анализа на аналитичките листови, извештаи од индивидуалните средби | Постигањата на учениците се подобрени |
Идентификација на ученици со посебни потреби | Психолог, педагог, наставник, родител | Наставници, родители | Известување, на наставникот, родителот, проценка на службата, мислење од Заводот за ментално здравје | Психолошки тестови, инструменти за пријавување на овие ученици од страна на наставникот, потврди од медицински установи | октомври | извештаи | Идентификувани се учениците со посебни потреби |
Идентификација на надарени ученици | Психолог, педагог, наставник, родител | Наставници, родители | Известување, на наставникот, родителот, проценка на службата, | Психолошки тестови, инструменти за пријавување на овие ученици од страна на наставникот, | октомври | извештаи | Идентификувани се надарени ученици |
Идентификација на ученици со тешкотии во учењето | Психолог, педагог, наставник, родител | Наставници, родители | Известување, на наставникот, родителот, проценка на службата, мислење од Заводот за ментално здравје | Психолошки тестови, инструменти за пријавување на овие ученици од страна на наставникот, | октомври | Извештаи | Идентификувани се учениците со тешкотии во учењето |
Подобрување на постигањата на учениците со тешкотии во учењето | Психолог, педагог, наставници, родители | Наставници | Наставните планови и програми, планирањата на наставниците, мислења на родителите, дополнителна настава | Извештаи од индивидуални средби со наставници, родители, планирања | Ноември, јануари, март, мај | Статистички извештаи, извештаи за напредувањето од наставникот и стручната слуш | Интегрини наставни содржини со особеностите на локалната средина |
Следење на постигањата на учениците при премин од одделенска во предметна настава | Психолог, педагог | Ученици | Успехот на учениците | Дневници, извештаи на наставниците | Ноември, јануари,април, јуни | Извештај за добиените резулти | Направена анализа за постигањата на учениците при премин од одделенска во предметна настава |
Утврдување на опфатеноста на нашите завршени ученици во средните училишта
|
Психолог, педагог | Просветен инспектор | Уписот на нашите завршени ученици во средно училиште | Писмени известувања од средните училишта за опфатот на наши ученици | Септември, октомври | извештај | Изготвен извештај за опфатот на нашите ученици во средните училишта |
Подобрување на редовноста на учениците
|
Психолог, педагог, наставници | ученици | Редовноста на учениците на часови Искажувањата на родителите и согледувањата на наставниците | Дневници Записници од разговори со родители, наставници, ученици | Ноември, јануари,април, јуни и тековно по потреба | Извештај, записници,
Статистички извештаи |
Подобрена е редовноста на учениците |
Следење на осипувањето на учениците
|
Психолог, педагог | ученици | Редовноста на учениците, запишување на ученици | Дневници Записници од разговори со родители, наставници, ученици | Ноември, јануари,април, јуни и тековно по потреба | Извештај | |
Почитување на постапката за премин на ученици од едно училиште во друго | Психолог, педагог | наставници | Постапка за премин од едно во друго училиште | Матична книга, дневник, Информации за образовниот развој на ученикот | тековно | Извештај од прегледана педагошка документација | Почитувана е постапката при премин од едно во друго училиште |
Област: Учење и настава
Цел: Квалитетот на наставниот процес е подобрен
активност | Реализатори | Целна група | Ресурси | Инструменти | Временска рамка | следење | индикатор | |
Подобрување на планирањата на наставниците | Психолог, педагог | наставници | Планирањата на наставниците | Пропишани приоди за планирање, планирања, инструмент за следење на планирањата, записници од активи | Октомври, декември, март, мај | Записници од прегледана педагошка документација | Подобрени планирања на наставниците | |
Изготвување на распоред на часови | Психолог, педагог, наставник по математика | ученици | Фонд на часови според програмата, природата на предметите | Наставен план за осмолетка и деветтолетка | август | записник | Изготвен распоред на часови | |
Користење на разновидни наставни форми и методи | Психолог, педагог | наставници | Планирања на наставниците, портфолија на ученици, реализирани часови | Инструмент за следење на час, изготвените планирања на наставниците, отворени часови | Октомври, декември, март, мај | Записници од посета на часови, записници од отворени часови, записници од прегледани планирања | Во наставата се користат разновидни форми и методи | |
Усогласување на барањата на наставникот и особеностите и можностите на ученикот | Психолог, педагог | наставници | Темпото на напредок на ученикот според портфолија на учениците, резултати од спроведена анкета за ученици и родители, извештаи на наставници за деца со посебни потреби, деца со потешкотии во учењето, и надарени, увиди од часови | Анкета, портфолија, извештаи од наставници, посета на часови | Октомври, март, | Записници од увиди на часови, анализи на изготвените евалуации од реализирани часови на наставниците, анализа на спроведена анкета, анализа на извештаи од наставници за деца со посебни потреби и надарени | Барањата на наставникот се во согласност со можностите и потребите бна учениците | |
Подобрување на реализацијата на наставниот процес | Психолог, педагог | наставници | Увиди на часови | Инструмент за набљудување и следење на час | Октомври, декември, февруари, април | Записници од следењата на часови | Подобрена е реализацијата на наставниот процес | |
Вклучување на учениците во животот на училиштето (решавање на проблеми, искажување свое мислење, соработка со другите ученици и возрасните) | Психолог, педагог | ученици | Формираните одделенски заедници на ученици, формирана ученичка заедница на ниво на училиште | Писмени известувања на наставниците за избраните одделенски заедници, записници ид одржани состаноци на училишната заедница | Во текот на целата учебна година | Извештај за работата на училишната заедница, | Учениците се вклучени во работата на училиштето | |
Дефинирање на политика за оценување | Психолог, педагог | наставници | Позитивните законски прописи што го регулираат оценувањето, Годишно планирање на оценувањето, следењето на постигањата на учениците | Закон за основно образование, годишно планирање за оценување, портфолија на учениците | септември | извештај | Дефинирана е политиката на оценување | |
Утврдување на систем за известување на родителите за напредокот на нивните деца | Психолог, педагог | наставници | Мислењата на стручните активи по ова прашање, законски прописи за известување на родителите за успехот и постигањата на нивните деца | Записници од стручни активи, закон за основно образование | октомври | Извештаи, записници | Утврден на систем за известување на родителите за напредокот на нивните деца | |
Област: Поддршка на учениците
Цел: Училиштето дава поддршка на учениците за подобро функционирање
активност | Реализатори | Целна група | Ресурси | Инструменти | Временска рамка | следење | индикатор | |
Донесување на документ со кој се дефинираат сите облици на насилство и истото се забранува | Психолог, педагог | Наставници, родители, ученици | Теоретската основа за дефинирање на насилство, мислења на родители, наставници, ученици | Психолошка литература, работилници со наставници, родители, ученици | декември | Извештај од организираните работилници | изготвен документ со кој се дефинираат сите облици на насилство и истото се забранува | |
Промовирање на документот со кој се дефинираат сите облици на насилство и истото се забранува | Психолог, педагог | Наставници, родители, ученици | Соодветен софтвер, хартија, компјутер, паноа
|
Родителски средби, совет на родители, наставнички совет, одделенски часови, | февруари | Извештај | Промовиран е документот | |
Изготвување на процедура за поднесување поплаки од страна на жртвата | Психолог, педагог | Ученици, родители, наставници | Мислења на социјални работници од Центарот за социјални грижи, законски прописи | Протокол за поднесување на поплаки од сртрана на жртви, Закон за основно образование | декември | Извештај | Изготвен протокол за поднесување поплаки од страна на жртвата | |
Водење на кампања за здрава исхрана | Педагог, психолог | Наставници, ученици | Соодветни наставни содржини, програми на соодветни инстититуции и нутриционисти | Стручни активи, работилници организирани од соодветни институции и нутриционисти | март | Записници, извештај | Се води кампања за здрава храна | |
Пропишување на процедура за грижа за учениците со телесни пречки во развојот | Психолог, педагог | Директор, наставници | Потребите на децата со телесни пречки во развојот, техничките можности на училиштето, искуства од невладините организации и соработка со нив
|
Анкета за родители и наставници кои имаат такви деца, записници | септември | извештај | Пропишана е процедура за грижа за учениците со телесни пречки во развојот | |
Пропишување на процедура за обезбедување на материјални средства за социјално загрозени деца | Психолог, педагог, | Директор, наставници | Мислења од родители, соработка со центар за социјални грижи, материјални можности на училиштето, хуманитарни активности | Анкета, препораки од центарот за социјални грижи, список на хуманитарни организации | февруари | Записници, извештај | Пропишување на процедура за обезбедување на материјални средства за социјално загрозени деца | |
Превенирање од заразни болести | Психолог педагог | Наставници, ученици | Наставни содржини, програм за предавања за превенција од заразни болесто од соодветни институции | Наставните планови и програми, планирања на наставниците, понуди од соодветни институции | Септември, ноември | Записници од стручни активи, извештаи, дневници | Реализирани се содржини за превенција од заразни болести | |
Пропишување процедури за грижа за ученици кои оправдано отсуствуваат од настава подолго време
|
Педагог, психолог, | наставници | Состојба со ученици кои подолго отсуствуваат од настава, наставните планови и програми од МОН, сугестии на родители и наставници | Дневници, планирања, распоред на дополнителна настава, | октомври | Извештај, записници од наставнички совет | Пропишана е процедура за грижа за ученици кои оправдано отсуствуваат од настава подолго време | |
Информирање на учениците за понатамошно образование | Педагог, психолог | Ученици, родители | Понудата од средните училишта, потребите на учениците и родителите | Анкета за ученици и родители, промотивен материјал од средните училишта, презентации на средните училишта | мај | Извештај, пано, дневници | Учениците од осмо одделение се информирани за можностите за нивното понатамошно образование | |
Информирање на родителите и учениците за помошта што можат да ја добијат во училиштето за професионална ориентација | Психолог, педагог | Ученици, родители | Понуда на училиштето во областа на професионалната ориентација (проценка на интересите на учениците, проценка на способностите на учениците, можности за упис) | Флаери, родителски средби, соопштенија | април | Изработени флаери, записници од родителски средби, тетратката за соопштенија | родителите и учениците се информирани за помошта што можат да ја добијат во училиштето за професионална ориентација | |
Професионално насочување на учениците
|
Психолог | ученици | Способностите на учениците, нивните интереси | Батерија на тестови кои мерат различни способности, тест за мерење на интересите на учениците | април | Обработени тестови | Учениците имаат увид во своите способности да се бават успешно со одредена професија | |
Пропишување на процедура за навремено откривање и грижа на за ученици со емоционални проблеми | Психолог, педагог | Наставници, родители | Развојните карактертеристики на децата, согледувања на наставниците, соученици, родители | Интервјуа со наставници, со родители, ученици, теоретски основи на развојните карактеристики на децата на различна возраст | Октомври, март | Записници, извештаи | Училиштето има процедура за навремено откривање и грижа на за ученици со емоционални проблеми | |
Подобрувања на состојбата на учениците со емоционални проблеми
|
Психолог, педагог | Ученици со емоционални проблеми | Идентификација на ученици со емоционални проблеми, природата на проблемите, инструкции од соодветни институции | Работилници,индивидуална работа со ученици, средби со стручни лица од соодветни институции | Октомври – март | Извештаи, записници | Подобрена е состојбата на учениците со емоционални проблеми | |
Следење на портфолијата на учениците | Психолог, педагог | наставници | Постигањата на учениците, проценките на наставниците, соработката со родителите, планирањата | Инструмент за следење на портфолиото на ученикот, извештаи и анализи на наставниците по квартал | Ноември-октомври, април- мај | извештаи | Учениците имаат доволно добри портфолија | |
Област: Училишна клима и односи во училиштето
Цел: Климата во училиштето е подобрена
активност | Реализатори | Целна група | Ресурси | Инструменти | Временска рамка | следење | индикатор |
Примена на кодекс на однесување и предвидување процедури за реагирање во случај на прекршување на кодексот | Педагог, психолог, наставници родители, ученици | Вработени, ученици, родители | Позитивните законски прописи од Закон за основно образование, правата на децата, моралните начела во однесувањето, приоритетите и правилата идентификувани од страна на вработени, ученици, родители | Законот за основно образованиеконвенцијата за правата на децата, работилници | Декември, февруари | извештаи | Изготвен кодексот на однесување |
Подобрување на информирањето на учениците и родителите за работата на психологот | Психолог | Ученици, родители | Природата на работата на психологот, | Флаери, родителски средби | септември | извештај | Родителите и учениците се информирани за работата на психологот |
Подобрување на остварувањето на правата на децата | Психолог, педагог | наставници | Правата на децата со акцент на правичност во однос на пол, етничка припадност, социјално потекло, способности | Конвенција на правата на децата, одделенски час, училишна заедница | февруари | извештај | Подобрено е остварувањето на правата на децата |
Изготвување на протокол за вклучувањето на родителите во воспитно образовната работа на училиштето | Психолог, педагог | Наставници, | Подрачја на работа на училиштето, идентификувани можности на родителите за вклучување | Анкета, подрачјата на работа на училиштата според модернизацијата, | февруари | Анализа на спроведена анкета, извештај | Училиштето има протокол за вклучување на родители во воспитно образовниот процес |
Исто така психологот и педагогот изготвуваат планирање и подготовка за сопствената работа и активно учествуваат во работата на секциите на педагозите и психолозите здружението на педагози и психолози.
Во текот на работата Стручната служба ќе соработува со:
- МОН
- БРО
- Сектор за образование, култура, спорт и млади на општина Аеродром
- Центар за социјална работа
- Поликлиника *Јане Сандански*
- Завод за ментално здравје за деца и младинци
- Одделение за малолетничка деликвенција – МВР
- Предучилишни установи, основни и средни училишта од Скопје и Р.Македонија
- НВО и Фондации